9А 25.05
Тема: "Фінансові послуги в світі та Україні. Аутсорсинг інформаційних технологій."
Витрати на інформаційні та комунікаційні технології в 2005 р.
у відсотках до основного виробника — США ($1,096,112,600,000)
Тема: "Фінансові послуги в світі та Україні. Аутсорсинг інформаційних технологій."
Сучасний світ
неможливо уявити без фінансів. Вони забезпечують функціонування усіх сфер
людського суспільства. Використання фінансової інформації, застосування
фінансових знань є необхідними елементами будь-якого напряму діяльності людини.
ФІНАНСОВІ ПОСЛУГИ
|
|
Послуги фінансового посередництва
|
Страхові послуги
|
-
різні розрахункові операції,
-
зберігання або надання коштів у
позику,
-
купівля та продаж іноземних
валют, цінних паперів, коштовних металів тощо
|
охоплюють діяльність із покриття фінансових або інших ризиків
|
Банк – головна
фінансова організація, яка накопичує і випускає в обіг гроші, цінні
папери та інші цінності, надає кредити тощо.
Кредит — це передача кредитором (той, хто має вільні
кошти) певної суми грошових ресурсів у тимчасове користування позичальнику
(тому, хто має в них потребу під певні відсотки.
Депозит (вклад) - це кошти в готівковій або у безготівковій формі, у валюті України або
в іноземній валюті, які розміщені клієнтами на їх іменних рахунках у банку на
договірних засадах на визначений строк зберігання або без зазначення такого
строку і підлягають виплаті вкладнику обумовлених процентів.
Світові центри банківсько-фінансової
діяльності. Найбільшими транснаціональними банківськими та валютно-фінансовими
організаціями світу є: Світовий банк, Міжнародний валютний фонд (МВФ),
Міжнародний банк реконструкції і розвитку, Міжнародна асоціація розвитку,
які розміщено у Вашингтоні (США); Європейський банк реконструкції та
розвитку (Лондон), Банк міжнародних розрахунків (Базель,
Швейцарія), Європейський інвестиційний банк (Люксембург) .
Світові фінансові центри зосереджують свої відділення та
представництва у трьох групах країн. До першої групи входять країни, які завдяки власній економічній потужності посідають провідні позиції на
світовому фінансовому ринку: США, Японія, Німеччина, Велика Британія,
Швейцарія, Франція, Італія, Нідерланди, Канада та Австрія. Серед 20 найбільших
комерційних банків світу за розмірами активів дев’ять є японськими,
дев’ять — європейськими та два — американськими. Серед найбільших 1000
банків світу майже чверть розташована на території США. Банківська система
США залишається найпотужнішою у світі, хоч утримувати свої позиції їй
стає все важче.
До другої групи відносять країни, у яких сконцентровані філії найбільших світових банків (широко
представлений іноземний банківський капітал із високорозвинених країн) і які
мають міцні позиції національних кредитних підрозділів. Це нові
індустріальні країни Південно-Східної Азії та Латинської Америки, а також
ряд країн із перехідною економікою.
Найбільш привабливими серед країн
із перехідною економікою на ринку фінансових послуг є Угорщина та Польща.
Особливо активно працюють тут банки США, країн Західної Європи та Японії.
При
цьому найменше іноземний банківський капітал представлений у країнах, де
велика частка держави. Так, у Китаї вона складає близько 90 %, в
Індії — понад 70 %, а в Угорщині — не більше 10 %, у країнах Латинської
Америки коливається від 30 до 50 %.(Показ по карті).
Другий учень. Третю групу представляють країни,
які не мають власної потужної банківської системи та стійкої валюти. Натомість
тут розміщують свої відділення та представництва банки, які належать переважно
до першої групи. Наприклад, Люксембург є одним із найбільших міжнародних
банківських центрів за наявності невеликої кількості банків у самій державі.
З’явилися також потужні фінансові
центри в Гонконгу, Сингапурі, Бахрейні, країнах Карибського басейну, які
обслуговуються переважно американськими й канадськими банками. (Показ по карті)
Світові фінансові центри - міста, що
вирізняються найвищою концентрацією найбільших банків, бірж та інших фінансових
установ.
Вплив
глобалізації на розміщення фінансових установ відбувається у процесі зростання
взаємозалежності фінансових ринків.
Фінансова глобалізація — це інтеграція національних
фінансових систем із міжнародними фінансовими ринками й організаціями.
Банки стають універсальними, виконують більше операцій, охоплюють більше
галузей економіки, створюють міжнародну систему філій. Наслідки такої глобалізації є швидкі темпи зростання
міжнародних фінансових потоків. Зростає світовий ринок фінансових
послуг, виникають нові форми обслуговування клієнтів.
Чи може сучасна
людина самостійно визначити, як користуватись грошима?
Перегляд відео «Послуги фінансового консультанта в Україні»
Третій
учень. Незалежний Фінансовий Консультант - це престижна і високооплачувана
консультаційна діяльність у сфері фінансів для фізичних і юридичних осіб, яка
представляє широкі можливості розвитку кар'єри, побудови власного бізнесу, а
також для отримання додаткового заробітку.
Ця професія прийшла із Заходу. Цей напрямок успішно
розвивається більше 200 років. Там, за морями та океанами, клієнт звертається
за фінансовими послугами тільки після рекомендації фінансового консультанта.
Професія фінансового радника набула такої ж популярності, як і сімейний лікар. Це
- індивідуальна робота з клієнтами в
рамках фінансового плану. Мета роботи професійного консультанта - підвищення рівня добробуту
клієнта, його сім’ї та країни в цілому.
Людина, що
обрала фінансове консультування як справу свого життя, обирає також й
перманентний процес навчання, нові зустрічі, постійне спілкування з цікавими
людьми, перспективними партнерами, а також довгострокові ділові зв'язки,
захоплюючі конференції і можливість виходу на світовий рівень, численні поїздки
в різні міста світу.
Інформація потрібна при виборі не тільки вашої
майбутньої професії, але і для споживача фінансових послуг.
Фінансова
грамотність допомагає зрозуміти ключові фінансові поняття і використовувати їх
для прийняття рішень про доходи, витрати і заощадження, для вибору відповідних
фінансових інструментів, планування бюджету, нагромадження коштів на майбутні
цілі тощо. Фінансово грамотні люди більшою мірою захищені від фінансових
ризиків і непередбачуваних ситуацій. Вони відповідальніше ставляться до
управління особистими фінансами, здатні підвищувати добробут за рахунок
розподілу наявних грошових ресурсів і планування майбутніх витрат.
Фінанси пов’язані з благополуччям. Названо країни,
в яких все добре. Лондонський аналітичний центр Legatum Institute склав рейтинг
найбільш процвітаючих країн світу в 2017 році в рамках щорічного дослідження
Prosperity Index.
Експерти
оцінили 149 держав за вісьмома критеріями: економіка, освіта, охорона здоров'я,
особиста свобода, безпека, свобода підприємництва, управління і соціальний
капітал. Лідером рейтингу опинилася Норвегія, яка в минулому році займала друге
місце. У березні цього року вона була визнана також лідером за рівнем щастя.
Поняття
«офшорна зона» - це будь-яка країна з низькою або нульовою податковою ставкою
на всі або окремі категорії доходів, певний рівень банківської або
комерційної секретності, мінімальну чи повну відсутність резервних вимог
центрального банку або обмежень у конвертованій валюті.
Офшори (від англ. offshore — поза берегом, поза межами) — території з
максимально сприятливими умовами для надання фінансових послуг.
Синоніми
офшорної зони — офшорний центр, безподаткова зона, «податковий притулок»,
«податкова гавань».
У нашій країні
провідну роль у фінансово-кредитному та бухгалтерському обслуговуванні
відіграють банки. В Україні існує дворівнева банківська система. Перший рівень
очолює головний банк — Національний банк України (НБУ), який розташований
у Києві. Він надає кредити уряду та іншим банкам.
Банк, що має високий рівень надійності, може
зіткнутися з сильним впливом негативних і малопередбачуваних чинників, які
здатні привести до його банкрутства, в той час як банк з задовільним рейтингом
продовжить працювати, оскільки в результаті збігу обставин уникне негативного
впливу таких факторів. Також необхідно враховувати політичні ризики.
За
територіальною ознакою найбільшу кількість фінансових установ зареєстровано в
таких регіонах: місті Києві та Київській області — 43,6 %,
Дніпропетровській області — 8,1 %, Харківській області — 6,5 %, Донецькій
області — 6,5 %, Одеській області — 4,3 %.
Найменша
кількість небанківських фінансових установ зареєстрована в таких областях:
Рівненській та Житомирській — по 0,7 %, Сумській та Волинській — по 0,9 %,
Чернівецькій та Херсонській — по 1,0 %.
Ефективне функціонування будь-якої ринкової
економіки потребує добре розвиненого фінансового ринку. Темпи зростання цього
сектору особливо високі в тих країнах, господарство яких зазнає стрімкої
модернізації. Через ринок фінансових послуг як посередника відбувається рух
коштів від їхніх власників до користувачів. Роль посередників виконують
фінансові установи, до яких належать банки, кредитні спілки, ломбарди, довірчі
товариства, страхові компанії, установи накопичувального пенсійного
забезпечення, інвестиційні фонди тощо.
Аутсорсинг – (у перекладі з
англ. означає використання чужого ресурсу)
це передача однією компанією на підставі договору певних бізнес-процесів або
непрофільних функцій на обслуговування інших
компанії, яка спеціалізується у відповідній
галузі.
Основний принцип
аутсорсингу: «Залишаю за своєю фірмою тільки те,
що можу зробити краще від інших. Зовнішнім компаніям віддаю те, що
вони можуть зробити краще від мене»
Що
це таке аутсорсинг на простому прикладі
Для більш глибокого
розуміння, що таке аутсорсинг, розглянемо кілька найбільш очевидних прикладів.
Візьмемо будь-який
суспільно-торговий об'єкт, будь то магазин або кафе. Крім виробництва товарів
для продажу, діяльність цих закладів незмінно супроводжується утворенням
сміття. Щоб ліквідувати виробничі відходи, власникам доводиться обзаводитися
постійними співробітниками і забезпечувати їм високу оплату. Однак багато
підприємців із задоволенням користуються послугами клінінгових компаній. Їх
високопрофесійна робота коштує трохи менше, ніж утримання особового
співробітника.
Найбільш залежними від
аутсорсингу можна вважати, так звані, стартапи. У творців перспективного
проекту просто немає часу відволікатися на адміністративні та юридичні моменти,
оскільки розробка подальшої стратегії вимагає уваги без залишку.
Чи не найпопулярнішою
послугою аутсорсингу можна назвати ведення бухгалтерського обліку. Це проводки
зарплати, всіх видів заборгованостей і т. Д. Вони повинні якомога менше
турбувати власника бізнесу.
SEO-фахівці. Наймання
консультантів в області SEO дозволить оптимізувати інтернет-ресурси компанії
без необхідності утримання цілого штату співробітників. Досвідчена людина
розбереться з проблемами трафіку і порекомендує кілька напрямків його розвитку
для поліпшення рейтингу.
Продовжувати список можна до
безкінечності, оскільки пріоритети діяльності відрізняються у всіх компаній.
Наведемо кілька конкретних прикладів:
«Texas Instruments» спочатку хотіла заощадити на
використанні трудових ресурсів. Однак коли відкрився перший індійський
дослідний центр - з'ясувалося, що за допомогою місцевих кадрів можна значно
підвищити кваліфікацію старих співробітників. Оновлення штату талановитими
фахівцями призвело до справжнього буму: Індія стала перетворюватися в
економічного тигра, а компанія вирішила питання нестачі компетентних кадрів.
«Procter & Gamble» у багатьох на слуху завдяки саме
аутсорсингу. Свого часу компанія добре оцінила зростання прибутковості від
передачі частини виробничих функцій іншим країнам, що в підсумку вилилося в
розробку нових продуктів. Продуктивність збільшилася на 60%, а сумарний дохід -
на 10 млрд доларів.
Види аутсорсингу: залежно від сфери діяльності
Класифікувати той чи інший
тип аутсорсингу можна по ряду ознак. Залежно від сфери діяльності можна
виділити такі різновиди:
1. Виробничий аутсорсинг.
Його перевага полягає в передачі завдань промислового масштабу іншим
організаціям. Завдяки подібному аутсорсингу, у компанії немає необхідності
утримувати у себе виробничі потужності. Значна економія і гнучкість
забезпечують будь-які зміни напрямку основної діяльності.
2. IT-аутсорсинг. Щоб
виключити ризик людського фактора (коли власні співробітники можуть виявитися
менш компетентними і неготовими до постійного саморозвитку), компанія делегує
технічні завдання профільним організаціям. Останні більш професійно займаються
питаннями програмування і підтримки віртуальних систем офісу, оскільки від
цього залежить їх бізнес-репутація.
3. Аутсорсинг
адміністративних процесів. Тут можна перерахувати ряд
типових процесів для більшості компаній: це бухгалтерія, юридичні питання,
маркетингові дослідження і т. Д. Якщо вони не є основними, то їх набагато легше
передати на сторону, ніж займатися ними особисто.
4. Управлінський аутсорсинг.
Для багатьох гравців на ринку цей вид аутсорсингу поки в новинку, однак, ті ж
американські компанії вже встигли оцінити його привабливість. Він має на увазі
інший рівень довіри. Компанія-аутсорсер в даному випадку є середньою ланкою,
оскільки на її плечі лягають аналітичні розробки, пов'язані з ефективністю
управління виробництвом замовника. Залежно від якості обробки тих чи інших
знань, буде здійснюватися прийняття доленосних рішень.
ПЕРЕВАГИ АУТСОРСИНГУ
Аутсорсинг має низку переваг:
1) забезпечення
безперебійності роботи бізнесу: бізнес-процес передається на аутсорсинг не
конкретній людині, а компанії, яка несе відповідальність за дотримання
договірних зобов’язань перед клієнтом;
2) можливість повної концентрації на основному
виді діяльності компанії;
3) мінімізація
власних ризиків у результаті виконання завдань професіоналами;
4) зменшення витрат
компанії;
5) використання
спеціалізованого професійного обладнання та технологій фірми-аутсорсера;
6) моментальний
доступ до кваліфікованих кадрів фірми-аутсорсера;
7) швидкі терміни виконання:
фірма-замовник отримує швидкий результат роботи, не втручаючись у її перебіг.
Найбільш перспективним напрямом у
наданні ІТ-послуг став аутсорсинг інформаційних технологій (ІТ-аутсорсинг). На нього припадає понад
2/3 усіх контрактів, що
укладаються на світовому ринку аутсорсингу взагалі. До ІТ-аутсорсингу вдається дедалі
більше компаній,
оскільки в їхній діяльно-
сті сфера застосування
інформаційних технологій
постійно розширюється.
Клієнтами ІТ-аутсорсерів у всьому
світі є
транснаціональні промислові корпорації, великі банки, державні установи, малий
і середній бізнес. Основними сферами глобального ІТ-аутсорсингу є
фінансові послуги (майже
четвертина контрактів),
енергетика та різні галузі матеріального виробництва.
Найбільшими у світі
постачальниками послуг ІТ-аутсорсингу є компанії, зареєстровані у США (IBM ,Dell, Cognizant, CSC та ін.), Канаді (CGI), Ірландії (Accenture), Франції (Capgemini) та ін. Водночас майже в кожній четвертій найбільшій угоді, укладеній на світовому ринку аутсорсингових ІТ-послуг, виконавцями є спеціалісти з Індії. Ця країна тривалий час очолює
рейтинг привабливості країн
з ІТ-аутсорсингу
Серед десяти найбільших центрів надання ауторсингових послуг у
світі
у 2016 р. було 6 індійських міст (Бангалор,
Мумбай, Делі, Ченнай, Хайдарабад, Пуна). Значні позиції на світовому ринку ІТ-аутсорсингу посідають
також Китай і країни Південно-Східної Азії.
Різко зростають обсяги діяльності
ІТ-аутсорсерів у
країнах Центральної та Східної
Європи, Латинської Америки.
Витрати на інформаційні та комунікаційні технології в 2005 р.
у відсотках до основного виробника — США ($1,096,112,600,000)
РОЗВИТОК ІТ-АУТСОРСИНГУ В УКРАЇНІ
Пояснення вчителя з елементами бесіди
Протягом останніх десятиріч розширюється ринок IT-аутсорсингу в Україні. Якщо у 2003 р. обсяг
ринку становив 110 млн дол. США, то у 2016 р. цей показник перевищив 3 млрд дол. За валютними
надходженнями в загальному обсязі українського експорту ІТ-послуги посідають
третє місце після аграрної та металургійної продукції.
За даними Асоціації IT
України, наша країна посідає четверте місце
у світі за кількістю
сертифікованих ІТ-спеціалістів (після США, Індії, Росії).
Це свідчить про
наявність величезного потенціалу зростання галузі. В Україні
налічують понад 100 тис. «айтішників», і кожен з них генерує близько 30 тис. дол. США за рік. Низькі розцінки на послуги та велика
кількість високопрофесійних працівників є головною перевагою України.
У глобальному рейтингу
країн за індексом аутсорсингової привабливості Україна у 2016 р. перебувала
на 24 місці. За обсягом IT-аутсорсингу вона займає провідне місце
серед країн Центральної та Східної Європи, де її
основними конкурентами є Польща, Румунія, Білорусь, Угорщина та Чехія. Сьогодні в Україні працює більше тисячі ІТ-компаній, понад 100
науково-дослідних центрів і понад 2000 стартапів. Серед них багато невеликих фірм, що надають широкий спектр послуг
для підприємств малого та середнього бізнесу. 13 компаній з України
входять у 100 кращих постачальників послуг аутсорсингу
у світі (2017 р.). Це і міжнародні компанії з великими представництвами в
Україні, і місцеві ІТ-проекти: ELEKS, N-iX, SoftServe, Miratech, Sigma Software, Softengi, Program-Ace.
Найбільшими замовниками
для України є США (45 % у загальному обсязі замовлень), Велика Британія, Канада, Австралія. ІТ-компанії, які
займаються аутсорсингом, є в усіх регіонах України.
Найбільше великих
компаній — у Києві,
Харкові, Львові, Дніпрі та Одесі, менше — у Вінниці, Івано-Франківську,
Черкасах, Запоріжжі.
Поширеними в Україні є
послуги фрілансу.
Фрілансер (з англ. — вільний
митець) —вільнонайманець, який сам шукає собі проекти, може одночасно працювати на кілька фірм.
Це робота працівників поза компанією без укладання з ними довго строкових договорів. Україна — серед лідерів у Європі за розробкою програмного забезпечення на засадах
фрілансу.
Переваги
аутсорсингу
|
Недоліки
аутсорсингу
|
·
концентрація всіх зусиль на основному бізнесі
·
залучення чужого досвіду
·
надійність та стабільність
·
гнучкість масштабів бізнесу
|
·
досить загроза невиконання конфіденційності
·
людський чинник
·
в деяких випадках оперативність виконання дій з обслуговування
інфраструктури порівняна з наявністю у замовника власного персоналу
·
вартість аутсорсингу часто може бути вищою за вартість ведення
обліку внутрішніми працівниками
·
загроза банкрутства аутсорсингової компанії
|
Опрацюйте параграфи 43,44.
Коментарі
Дописати коментар